Hoe kun je een bestelling plaatsen?
Bij het product van uw keuze, geef je eerst de juiste kleur aan (indien van toepassing) en de juiste maat. Daarna geef je het aantal aan en je klikt op de knop in mijn winkelwagen. Klik vervolgens op "in mijn winkelwagen" om te gaan betalen. Je komt nu op de betalingspagina, waar je kunt aangeven of je als gast of als geregistreerde bezoeker wil afrekenen met account (je hoeft dan niet alles weer in te vullen.) Vervolgens ga je stap voor stap door het afrekenproces. Als laatste controleer je de gegevens en bevestigd je de betaling.
Wat als gewenst product niet op voorraad is?
Wanneer je iets wilt bestellen wat niet (meer) op voorraad is op onze website, adviseren wij je contact op te nemen met de klantenservice. Wij hebben goede contacten met onze distributeurs en in principe kunnen we bijna alles leveren van de op onze site aanwezige topmerken. Als het product niet direct op voorraad is kunt je het in veel gevallen wel bestellen, alleen zal de levertijd in de meeste gevallen 2-3 werkdagen zijn en maximaal 2 weken wanneer het van de fabriek moet komen.Als je informatie wilt stuur dan een e-mail naar de klantenservice > service@topoutdoorshop.nl
Hoe hoog zijn de Verzendkosten?
We berekenen € 4,90 verzendkosten binnen Nederland onder € 150,-. Voor verzendkosten in de overige landen, zie de check-out bij het afrekenen.
Soms is er een actie dat je boven een bepaald bedrag geen verzendkosten betaald.
Kan ik iets aan bestelling toevoegen?
Dit is in principe niet mogelijk, gezien de kans groot is dat de bestelling al is uitgeleverd of klaargezet voor verzending. Mocht het noodzakelijk zijn, kun je het beste zo snel mogelijk je verzoek sturen naar de klantenservice, via service@topoutdoorshop.nl. Zij zullen vervolgens beoordelen of het nog mogelijk is de bestelling te wijzigen.
Ik heb per ongeluk dubbel besteld !
Als je het idee hebt dat je per ongeluk een dubbele bestelling hebt geplaatst, kun je het beste zo snel mogelijk het verzoek sturen naar de klantenservice, via service@topoutdoorshop.nl. Zij zullen vervolgens kijken of dit ook zo is en mogelijk een tweede bestelling annuleren.
De betaling is niet gelukt, wat nu?
Het bestelproces (bijvoorbeeld iDEAL of PayPal) van de order is dan waarschijnlijk niet succesvol afgerond. Je hebt wel de reguliere orderbevestiging ontvangen. Vaak is de order niet juist afgerond door een storing bij de bank. In dat geval is de storing meestal snel verholpen. Op de website van je bank vindt je vaak informatie omtrent storingen. Meestal is een bankstoring vrij snel verholpen.
Je kunt het natuurlijk ook altijd iets later nog eens proberen. Mocht er nog steeds iets niet goed gaan, stuur dan een email naar de klantenservice, via service@topoutdoorshop.nl.
We kunnen je dan een betaallinkje sturen zodat je het nog eens kunt proberen en niet alles opnieuw hoeft in te vullen!
Krijg je de orderbevestiging per mail?
Na afronding van je betaling, volgt de bevestiging in het scherm van de shop. Per mail ontvang je vervolgens ter bevestiging de factuur, welke reeds betaald is tenzij je gekozen hebt voor de betaalmethode 'bankoverboeking '.
Mocht je deze mail met factuur niet hebben ontvangen en zeker willen zijn of of bestelling is binnengekomen, stuur dan een e-mail naar de klantenservice > service@topoutdoorshop.nl met je verzoek voor extra bevestiging.
Kun je per telefoon of e-mail bestellen?
Helaas kun je de producten alleen via deze shop bestellen. Wij kunnen in verband met onze voorraadsystemen en automatische verwerking van de bestellingen helaas geen bestellingen buiten het webshop-systeem aannemen.
Kan ik een bestelling wijzigen of annuleren?
Wanneer je de bestelling wilt wijzigen of annuleren adviseren wij je contact op te nemen met de klantenservice. Dit kun je het beste doen via het contact formulier.
Zijn alle producten ook op voorraad?
De levertijd staat op de product pagina vermeld. 99% van de producten leveren we uit voorraad. Als het product niet direct op voorraad is kunt je het in veel gevallen wel bestellen, alleen zal de levertijd in de meeste gevallen 2-3 werkdagen zijn en maximaal 1-2 weken wanneer het van de fabriek moet komen.
Kun je de leveringsdag later wijzigen?
In het e-mailbericht dat je ontvangt (bij het moment van verzending pakket), kun je dezelfde dag voor middernacht, nog aangeven of de zending op een andere dag moet worden aangeboden.
Indien je geen gebruik wilt maken van de gratis Flexible Bezorg Service, wordt de zending zoals gebruikelijk de volgende werkdag aangeboden. Je kunt dit alles dus nog aangeven voor de eerste afleverpoging.
Kun je het pakket ophalen bij een pakketshop?
In het e-mailbericht dat je ontvangt (bij het moment van verzending pakket), kun je dezelfde dag voor middernacht, nog aangeven of de zending door de vervoerder GLS bij de dichtstbijzijnde Pakketshop of bij een GLS depot moet worden klaargelegd. Via de track & trace kun je zien wanneer je pakket is aangekomen. Via deze link kun je na het invoeren van je postcode de dichtstbijzijnde pakketshop vinden, er zijn er inmiddels meer dan 550! Zo kun je zelf het pakket ophalen wanneer het je het beste uitkomt, of laten ophalen door een door jou gemachtigde persoon.
Let op: Een pakket wordt alleen meegegeven op vertoon van een e-mailbevestiging (of Niet Thuis Bericht) en een geldig legitimatiebewijs. Het pakket dient binnen vijf werkdagen bij de Pakketshop te worden opgehaald. Mocht het pakket niet worden opgehaald, dan neemt de GLS-chauffeur het weer mee en wordt het pakket retour afzender gestuurd. Indien je geen keuze wilt maken van de gratis Flexible Bezorg Service, wordt de zending zoals gebruikelijk de volgende werkdag aangeboden. Je kunt dit alles dus nog aangeven voor de eerste afleverpoging.
Wat is de levertijd van een bestelling?
Je bestelling wordt zo snel mogelijk verzonden en heb je binnen 1-2 werkdagen in huis. Indien besteld voor 14.00 uur heb je het normaal gesproken de volgende dag al in huis. We kunnen zo snel leveren omdat we meer dan 99% van de producten, verkopen uit voorraad. Bij enkele producten is de levertijd wat langer, maar dat geven we dan aan bij de productinformatie.
Mocht er om één of andere reden later geleverd worden dan brengen we je op de hoogte.
Wat zijn de verzendkosten voor de bestelling?
We berekenen € 4,90 verzendkosten aan de klant door binnen Nederland. In België en Duitsland bedragen de verzendkosten € 5,90. Voor andere landen, zie de check-out.
Kan ik een ander afleveradres opgeven?
Ja, dat kan bij het invullen van de betaalgegevens in de winkelwagen en je kunt zelfs een afleveradres in het buitenland opgeven. Mocht je toch naar een ander land willen laten bezorgen buiten de EU neem dan voordat je de bestelling plaatst contact op met service@topoutdoorshop.nl om de zending af te stemmen.
Kan ik een afleveradres achteraf wijzigen?
Dit is in principe niet mogelijk, gezien de kans groot is dat je bestelling al is uitgeleverd of klaargezet voor verzending.
Mocht het toch noodzakelijk zijn, kan je het beste zo snel mogelijk je verzoek sturen naar de klantenservice, via service@topoutdoorshop.nl. Zij zullen vervolgens beoordelen of het nog mogelijk is je afleveradres te wijzigen.
Wat als we niet thuis zijn bij bezorging?
Als de bezorger van de pakketdienst (vaak GLS) het pakket niet kan afleveren, omdat op dat moment niemand aanwezig is, laat de bezorger altijd een kaartje achter en krijg je ook nog een e-mailbericht. Hiermee kan je snel en eenvoudig aangegeven of de zending op een andere dag nogmaals moet worden aangeboden of dat het door GLS bij een PakketShop moet worden klaargelegd, zodat het daar kan worden afgehaald. Ook wanneer de zending bij buren kon worden afgeleverd stuurt GLS een e-mailbericht met de specifieke afleverinformatie. Snel,betrouwbaar en gemakkelijk!
Via deze link kun je na het invoeren van je postcode de dichtstbijzijnde GLS PakketShop vinden, er zijn er inmiddels honderden! Zo kun je zelf het pakket ophalen wanneer het je het beste uitkomt, of laten ophalen door een door jou gemachtigde persoon.
Let op: Een pakket wordt alleen meegegeven op vertoon van een e-mailbevestiging (of Niet Thuis Bericht) en een geldig legitimatiebewijs. Het pakket dient binnen vijf werkdagen bij de Pakketshop te worden opgehaald. Mocht het pakket niet worden opgehaald, dan neemt de GLS-chauffeur het weer mee en wordt het pakket retour afzender gestuurd.
Wat zijn de bezorgdagen en bezorgtijden?
Standaard worden de pakketten op de volgende dagen / tijden aangeboden:
dinsdag t/m zaterdag tussen 08.30 - 18.00 uur.
Met de track & trace kun je ook zien waar je pakket zich bevind.
Hoe kan ik de bestelling volgen?
Van ons ontvang je een e-mailbericht met track & trace, als door TopSnowShop de goederen ter verzending aan de vervoerder GLS zijn aangeboden. Zo kun je de zending online volgen en ook rekening houden met de komst van de GLS chauffeur.
In dit e-mailbericht dat je ontvangt kun je dezelfde dag voor middernacht, nog aangeven of de zending op een andere dag moet worden aangeboden. Indien je geen keuze wilt maken van de gratis Flexible Bezorg Service, wordt de zending zoals gebruikelijk de volgende werkdag aangeboden.
Je kunt dit alles dus nog aangeven voor de eerste afleverpoging.
Gratis ruilen bij TopOutdoorShop!
Het kan natuurlijk gebeuren, dat je een artikel toch wilt omruilen voor een andere maat of artikel, zodat je dus alsnog de juiste keuze kunt maken. Wij vinden het heel erg belangrijk dat je een tevreden klant bent en blijft. Daarom betaalt TopOutdoorShop bij ruilen de retourzending voor je!
Wanneer je ons een email stuurt naar post@topoutdoorshop.nl ontvang je van ons een email met een hyperlink waarmee de etiketten als pdf kunnen worden gedownload en afgedrukt, of waarmee een speciale ShopReturn-code kan worden opgevraagd die je met de hand op het pakket kan schrijven.
Wanneer je er voor kiest om de bestelling alleen te retourneren, dan zijn de kosten voor de retourzending voor je eigen rekening.
Wat zijn de stappen bij ruilen?
Het makkelijkst is bij ruilen i.v.m. voorraadbeheer en administratie, dat het te ruilen gewenste product opnieuw besteld wordt. Zo ben je er ook zeker van dat het product er nog is en zo snel mogelijk naar je toe komt. Zo hoeft er ook niets verrekend te worden! Zodra het geretourneerde product terugkomt, betalen we deze z.s.m. terug.
stappen terugsturen
1. Plaats product(en) in de oorspronkelijke staat, compleet & onbeschadigd, in een stevige (originele) verpakking.
2. Print het gratis retourlabel uit voor ruilen, op te vragen bij TopOutdoorShop via service@topoutdoorshop.nl.
3. Plak het retouretiket op de verpakkingsdoos en lever het pakket af bij een GLS Pakketshop
4. Ruilen van producten is mogelijk binnen 14 dagen bedenktijd, na ontvangst.
Hoe kom ik aan een retourlabel?
Speciaal voor ruilen hebben we een gratis retourlabel om te printen, die je kunt opvragen bij TopOutdoorShop via service@topoutdoorshop.nl.
Print thuis dit retourlabel en breng deze samen met het pakket mee naar een GLS Pakketshop. Zoals aangegeven betaalt TopOutdoorShop deze retourzending voor je!
Hoe kan een bestelling retour?
Je kunt de bestelling binnen 14 dagen na ontvangst aan ons retour sturen. Kosten bij ruilen zijn gratis, voor alleen retour dien je dit zelf te verzorgen.
Hoe kun je het pakket retourneren?
Wil je de bestelling toch niet gratis ruilen voor een ander product, volg dan onderstaande stappen:
1. Plaats product(en) in de oorspronkelijke staat, compleet & onbeschadigd, in een stevige (originele) verpakking.
2. Breng het pakje naar een postkantoor, GLS Pakketshop of andere pakketshop. Bij een GLS Pakketshop, kost het verzenden van een pakket in de meeste gevallen € 6,25
3. Retourneren van producten is mogelijk binnen 14 dagen bedenktijd, na ontvangst.
Wat zijn de kosten van retourneren?
Indien je het product wilt ruilen, of als TopOutdoorShop een foutief of beschadigd product heeft geleverd zijn de retourkosten gratis. Indien je het product alleen wilt retourneren dien je zelf de retourkosten te betalen.
Wat zijn de voorwaarden voor ruilen & retour?
Retourneren van artikelen die zijn besteld via TopOutdoorShop is mogelijk binnen 14 dagen bedenktijd, na ontvangst van de bestelling. In deze periode kun je de bestelling indien mogelijk in originele verpakking terugsturen
Terugkerende artikelen worden geaccepteerd, mits:
> in oorspronkelijke staat
> onbeschadigd en compleet met bijbehorende omdoos
> in stevige verpakking (liefst in de originele verpakking, netjes ingepakt)
Wanneer worden de retouren verwerkt?
Retouren worden meestal nog dezelfde dag bij binnenkomst nog verwerkt. Indien je het geld terug gestort wilt, gebeurt dit binnen enkele werkdagen (maximaal 5).
Mocht het langer duren, dan is iets fout gegaan, neemt u dan contact op met de klantenservice, via service@topoutdoorshop.nl.
Wat als Artikel defect, incompleet of beschadigd is?
Helaas kan het voorkomen dat je een verkeerde of beschadigde zending van ons ontvangt. In dit geval kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice via onze klantenservice. Vervolgens ontvang je van ons een gratis retourlabel, waarmee de zending kosteloos geretourneerd kan worden. Geef op de pakbon dan aan wat er precies niet goed is gegaan.
Als je te weinig hebt ontvangen, stuur dan een e-mail naar de klantenservice > service@topoutdoorshop.nl onder vermelding van je ordernummer en het verzoek tot het toesturen van de missende artikelen. We zullen het zo snel mogelijk in orde maken.
Hoe kun je de maat van fietshelm bepalen?
De maat van helmen is gerelateerd aan je hoofdomtrek en is erg makkelijk te bepalen. Meet de hoofdomtrek horizontaal op met een meetband, circa 2 cm boven de wenkbrauwen (dat is ongeveer de breedte van een vinger) net boven de oren. Lees bij het punt van de overlap de maat af en noteer de helmmaat in cm.
Als je de maat van de helm bepaald hebt, kies dan met de filter binnen de shop de skihelm met de maat die daar het dichtst in de buurt zit.
Tip: Is de fietshelm een kado of je kun je het hoofd niet meten, meet dan de binnenkant van een andere fiets helm of van een baseball pet !
Bij TopOutdoorShop kun je veilig bestellen!
Online winkelen is een makkelijke, snelle en veilige manier om een product te zoeken en aan te schaffen. Het webshop keurmerk garandeert dat je veilig en betrouwbaar kunt winkelen bij TopOutdoorShop.
Je kunt zien dat TopOutdoorShop veilig is op pagina’s waar je gevoelige informatie achterlaat, bijvoorbeeld bij het afrekenen en inloggen. Er staat dan https://www.topoutdoorshop.nl in de adresbalk van je browser. De extra letter s achter http staat voor veilig (secure). Op de overige pagina's is het niet nodig om https te gebruiken, dus hierop staat het niet ingeschakeld.
Betaling via een overschrijving duurt langer!
Bestellingen betaald via iDeal, afterpay of creditcard worden direct uitgeleverd (voor 14:00 besteld, worden normaal gesproken nog dezelfde werkdag verstuurd.
Maar bestellingen betaald via overboeking worden uitgeleverd nadat het geld op onze bankrekening is bijgeschreven. Een betaling via overschrijving heeft meestal een verwerkingstijd van 1-2 werkdagen.
Wat doen als de betaling niet gelukt is?
Als je order niet op reguliere wijze is voltooid, is in het bestelproces (bijvoorbeeld PayPal) waarschijnlijk iets niet goed gegaan. Je hebt wel de reguliere orderbevestiging ontvangen.
Veelal is een order niet juist afgerond door een storing bij de bank met het IDEAL systeem. In dat geval is de storing meestal vrij snel verholpen. Je kunt het dus altijd op een later punt nog eens proberen of de betaling op een andere manier te doen. Mocht er nog steeds iets niet goed gaan, of je hebt advies nodig, stuur ons dan een email naar service@topoutdoorshop.nl
Wat doen als per ongeluk 2 keer betaald is?
Het kan zijn dat je 2 keer een betaling uitvoert, omdat je denkt dat het misschien de eerste keer niet is gelukt. Als je het idee hebt dat je per ongeluk een dubbele betaling hebt gedaan, kun je het beste zo snel mogelijk het verzoek sturen naar de klantenservice na te zien, via service@topoutdoorshop.nl. Zij zullen vervolgens kijken of dit ook zo is en een 2de betaling terugstorten.
Hoe kan ik een actiecode gebruiken?
Heb je misschien een actiecode, dan kun je deze invoeren bij het afrekenen. Je kunt maar één actiecode tegelijk gebruiken per bestelling. Persoonlijke actiecodes zijn slechts één keer toepasbaar.
Hoe kan ik mijn geld terugkrijgen?
Je kunt je geld terug vragen als je binnen 14 dagen na aankoop aangeeft dat je bestelling niet is wat je ervan verwacht. Je kunt dan het product retourneren onder vermelding van retour met bestelnummer.
Na ontvangst van het product wordt het normaal gesproken nog dezelfde dag teruggestort op je rekening. Normaal gesproken wordt het bedrag binnen enkele werkdagen weer bijgeschreven op je bankrekening. Is het bedrag na een week nog niet terugbetaald, neem dan contact op via service@topoutdoorshop.nl
Zijn de prijzen inclusief BTW?
Alle prijzen die vermeld staan op TopSnowShop zijn inclusief de BTW. Op de orderbevestiging die in de bijlage is toegevoegd staat de BTW die wordt betaald over je bestelling vermeld.